حقایقی درباره نیسان پاترول

0

 

datsun-logo-revealed-by-nissan-brand-coming-in-2014-43525_1

تقریبا همزمان با کمپانی خودروسازی ژاپنی تویوتا, گروه داتسون (نیسان) نیز تصمیم به تولید خودروهای همه جا رو یا دودیفرانسیل نمود و در نهایت محصولی را که به نحوی با الگوبرداری از جیپ و لندرور طراحی و تولید شده بود را به بازار عرضه کرد و آن را پاترول نامید.

NissanPatrol

این خودرو با آنکه همواره در سایه رقیب هموطن خود فرصت درخشش و موقعیت حقیقی خود را نیافت. اما موفق شد در سراسر جهان برای موارد متعددی به کار گرفته شود که از مهمترین آنها می توان به خدمت این خودرو در سازمان ملل اشاره کرد. با تمام این موارد نیسان پاترول در آسیای جنوب شرقی و اسپانیا نیز مونتاژ می شد.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

شرکت EBO که به مدت طولانی به عرضه انواع جیپ ویلیز اشتغال داشت, در سال 2001 این خودرو را با اعمال برخی تغییرات مونتاژ و به بازار عرضه کرد. در دهه 60 شمسی نیز شرکت پارس خودرو برای رفع نیازهای زمان جنگ ایران و عراق و جایگزین کردن پاترول با دیگر خودروهای شاسی بلند فرسوده آن زمان برای اولین بار پاترول را به کشور وارد کرد و تا اوایل دهه 80 نیز به تولید و عرضه انواع مختلف این خودرو همانند وانت, نوع 4 درب, نوع 2 درب هاردتاپ و سافاری با دو نوع پیشرانه 4 و 6 سیلندر پرداخت.

Nissan Patrol 160 83 87

Nissan_Safari_101

1268217355_2_FT0_11

بهتر است بدانید که بخش عمده تکنولوژی طراحی و تولید پاترول در شرکت پارس خودرو از کمپانی اسپانیایی EBRO گرفته شده است به گونه ای که می توان گفت ارتباط و شباهت های نمونه تولید شده در ایران با نمونه اسپانیایی بیشتر از نمونه تولید شده اصلی شرکت ژاپنی نیسان است. البته در ایران استفاده از این خودرو در آفرود و مسابقات خودروهای دو دیفرانسیل همچنان ادامه دارد.

800px-Nissan_Patrol_160

 

معایب این خودرو :

1- خشکی بیش از حد خودرو و سیستم تعلیق

2- مصرف سوخت بیش از اندازه این خودرو

 

اشتراک:

درباره نویسنده

نظر خود را بیان کنید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.