بررسی لندمارک v7

3

 

LANDMARK-3

ورود شاسی بلندهای چینی به بازار ایران با MVM X33 جرقه حضور پر رنگ تر چینی ها در این کلاس را زد و حالا گروه بهمن با خودروی کراس اوور لندمارک V7 تصمیم دارد در کنار لیفان و ام وی ام، سومین شاسی بلند چینی را به بازار ایران را عرضه کند.

17لند مارک محصول شرکت نوپای ژانگ چینگ (Hebei Zhongxing Automobile) است که چندان سابقه ای هم ندارد و تازه در سال ۱۹۹۹ تاسیس شده و تنها ۲۸۰۰ پرسنل دارد. پیش از این گروه بهمن خودروی پیک آپ کاپرا را از همین شرکت ژانگ چینگ به تولید رسانده بود. لندمارک نیز همانند وانت کاپرا و بروی پلتفرم مشابه ساخته می شود. سه نوع موتور چهار سیلندر بروی لندمارک V7 قابل نصب است. البته گروه بهمن احتمالا تنها یکی از این موتورها را انتخاب خواهد نمود. دو نوع بنزینی ۲٫۴ لیتری با طراحی میتسوبیشی قادر به تولید ۱۲۶ و ۱۳۴ اسب بخار نیرو می باشند. گشتاور این موتورها نیز به ترتیب ۱۹۳ و ۲۰۰ نیوتن متر است. موتور دیزلی توربو نیز ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۲۲۱ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. جالب اینجاست که این موتورها از سال ۱۹۷۰ تاکنون و با تغییراتی توسط میتسوبیشی یا با لیسانس این شرکت تولید می شوند. مثلا موتورهای ۴G64 میتسوبیشی تاکنون روی خودروهایی مثل ون دلیکا، هیوندای گرانجور مدل ۸۶ تا ۸۹، گالانت ۹۴ تا ۲۰۰۳، چری V5، گریت وال هاور، کرایسلر سبرینگ ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ و … نصب شده است.

2

پیشرانه این خودرو که بر روی وانت کاپرا هم قرار دارد و با کد 4G69 توسط میتسوبیشی طراحی شده و با بهره‌گیری از حجم 2.4 لیتر و 16 سوپاپ توانایی تولید حداکثر قدرت 128 اسب بخار در دور موتور 2500 تا 3000 را داراست‌. اما مشخصه‌ اصلی که می‌تواند در کنار آپشن دو‌دیفرانسیل این خودرو عبور از مسیر‌های سخت آفرود را هموار کند گیربکس توانا و 200 نیوتن‌متر گشتاور است که در دور 2500 تا 3000 تولید می‌شود. این عدد در حالی به دست می‌آید که در 2 شاسی‌بلند ام‌وی‌ام و لیفان حداکثر گشتاور در دور موتوری بالاتر از 4000 به دست می‌آید و تداوم نیز ندارد اما لند‌مارک امکان دستیابی به این کشش در دور موتور پایین‌تری را فراهم می‌کند‌. با بررسی ضرایب گیربکس 5 سرعته دستی این خودرو و مقایسه آن با ضرایب گیربکس کاپرا می‌توان دریافت که گیربکس برای دنده‌های یک تا 3 دستخوش تغییراتی شده تا با وزن 1855 کیلوگرمی این خودرو در برابر وزن 1730 کیلوگرمی کاپرا بیشتر هماهنگ شود‌.

landmark-large-08-470x264

ضرایب دنده از یک تا 3 نسبت به کاپرا کاهش چشمگیری پیدا کرده‌اند که نشان‌دهنده تلاش برای دستیابی به دور بالاتر به جای قدرت و کشش بیشتر در مقایسه با این پیکاپ است زیرا در کاپرا اولویت اول ایجاد بهترین شرایط برای حمل بار است اما در لندمارک این مسئله جای خود را به سرعت داده است‌. ظرفیت باک لند‌مارک مانند کاپرا 74 لیتر است و سیستم ترمز این خودرو نیز مشابه کاپرا در جلو از نوع دیسکی و در عقب کفشکی است. سیستم تعلیق این شاسی‌بلند در جلو از نوع جناغی با میله پیچشی است که در طراحی یک شاسی‌بلند برای کوهنوردی کمک بسزایی می‌کند و همچنین در عقب مشابه کاپرا شاهد تعلیق فنر تخت هستیم . از جمله اصلی‌ترین تغییرات لند‌مارک نسبت به کاپرا می‌توان به بهره‌گیری از 2 فن برای رادیاتور در مقایسه با رادیاتور تک‌فن کاپرا اشاره کرد‌.

5235025636_377564411a_z

لندمارک از نظر ابعاد در دسته شاسی‌بلند‌های متوسط قرار می‌گیرد و ارزان‌ترین شاسی‌بلند متوسط بازار ایران است‌. این شاسی‌بلند 4.7 متری حدود 40 سانتیمتر طول بیشتر در مقایسه با لیفان X60  ام‌وی‌ام X33 دارد و ارتفاع آن 10 سانتیمتر بالاتر از این دو خودرو قرار می‌گیرد. فاصله بین دو محور این خودرو که در حقیقت نشان‌دهنده فضای طولی در اختیار سرنشینان است نیز 25 سانتیمتر نسبت به دو خودرو مذکور بیشتر است‌. مزیت دیگر لند‌مارک در مقایسه با شاسی‌بلند‌های هم‌قیمتش در بازار علاوه بر فضای به‌مراتب بیشتر برای سرنشینان فضای گسترده بار است‌. این خودرو در بیشتر بازار‌های جهان با 3ردیف صندلی و ظرفیت 7 تا 8 سرنشین عرضه می‌شود اما گروه بهمن برای در نظر گرفتن بیشترین فضای بار در این خودرو 2 صندلی در قسمت عقب را حذف کرده تا لندمارک به یکی از جادار‌ترین شاسی‌بلند‌های بازار (با حجم 2000 لیتر) تبدیل شود و حتی این موضوع مورد توجه بانک مرکزی قرار گرفته است؛ به گونه‌ای که بر اساس شنیده‌ها لند‌مارک قرار است به زودی جانشین نیسان سرانزا به عنوان خودرو پول‌رسان شود و این جایگزینی تنها به دلیل فضای گسترده داخل این خودرو محقق شده است‌.

jrtxmq44o4empq9dbagy

این در حالی است که شاسی بلند های چینی رقیب این خودرو در بازار با خوابانیدن ردیف دوم صندلی ها تازه فضای بارشان به 1900 لیتر می رسد و این در حالی است که لندمارک بدون خوابانیدن صندلی ها چنین فضایی را در اختیارتان قرار می دهد . مهم‌ترین مشخصه لندمارک که آن را از دیگر چینی‌ها مجزا می‌کند، بهره‌گیری از سیستم دو‌دیفرانسیل الکترونیکی است به گونه‌ای که تنها از طریق یک کلید تنظیم‌کننده شما امکان انتخاب از بین حالت‌های تک‌دیفرانسیل سبک (‌محور عقب فعال‌)‌، دو‌دیفرانسیل سبک (‌4H) و دو‌دیفرانسیل سنگین (‌4L) را خواهید داشت‌. مزیت بهره‌گیری از هر دو دیفرانسیل ضمن افزایش قدرت آفرود این امکان را فراهم می‌کند تا در حالت 2H رانندگی شهری با کمترین میزان مصرف و سبک‌ترین حالت را تجربه کنید تا در رانندگی آفرود بتوانید از تمام قوای این خودرو استفاده کنید‌.

image_news_406

در لندمارک شما با یک شاسی‌بلند چینی دیگر روبه‌رو نیستید که در خیابان حرفی برای گفتن نداشته باشد‌. ارتفاع زیاد این خودرو از سطح زمین و ابعاد بزرگش باعث می‌شود وقتی در کنار یک کیا اسپورتیج یا هموطنان چینی‌اش قرار می‌گیرید به واقع معنای یک شاسی‌بلند متوسط را درک کنید. اگر قصد دارید یک خودرو شاسی‌بلند را به خاطر ارتفاعش از زمین انتخاب کنید، لندمارک با 202 میلیمتر حداقل فاصله از سطح زمین حرف‌های زیادی برای گفتن در برابر لیفان X60 یا ام‌وی‌ام X33 با حداقل فاصله حدود 17 سانتیمتری دارد اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که هرچند لندمارک در مقایسه با دیگر نمونه های چینی دارای قابلیت هایی است اما در رقابت با شاسی بلند های کره ای و ژاپنی هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

5235016718_d86755ef95_z

در نهایت اگر قصد خرید یک شاسی بلند با قیمت مناسب و قابلیت تقریبی آفرود – فضای داخل کابین و بار مناسب – همچنین ارتفاع بیشتر از سطح زمین را دارید پس لندمارک v7 گزینه مناسبی برای شماست.

مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)2378
گیربکسدستی
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)128
مصرف سوخت شهر (لیتر)12
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)10
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)11
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)900
ترمز جلودیسکی
ترمز عقبکاسه ای
دیفرانسیل2 دیفرانسیل
رینگ (اینچ)16
تعداد سرنشین5
طول (سانتی‎‏متر)471
عرض (سانتی‎‏متر)179
ارتفاع (سانتی‎‏متر)179
حجم باک (لیتر)74
کشور سازندهچین
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
کنترل صدا روی فرماندارد
دماسنج خارجیدارد
سانروفدارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواراننده/سرنشین/جانبی
صندلی رانندهدستی
صندلی سرنشیندستی
کمربند پیش کشندهدارد
تهویه مطبوعدارد
دوربین عقب/سنسور پارکدارد
پورت USB/AUX/IPODدارد
اشتراک:

درباره نویسنده

3 دیدگاه

  1. محمد در

    محمد
    1395/6/27
    باسلام
    من حدود یک ماهه که این ماشین رو خریدم و توی این مدت دو بار باهاش مسافرت رفتم وبرای راهنمایی دوستان نظرم رو بدون جانبداری میگم .
    ۱-ماشین از لحاظ قدرت بسیار عالیه و آفرود خیلی خوبی داره وباتوجه به اینکه من ۱۰ سال پیکاپ دارم اما از نظرنرمی و قدرت بسیار بهتراز پیکاپه و رانندگی نرمتری داره.و ضمنااز نظر سرعت راحت ۱۵۰رو پر میکنه و من بیشتر باهاش نرفتم
    ۲-کولربسیار قوی داره و هیچ تاثیری روی ماشین نداره و درجای گرمسیر با هوای خشک کارکرد خیای خوبی داره،
    ۳-صندوق بسیار جاداری داره و مناسب مسافرت و حتی تا حدود ۱ تن حمل بار داره و توی پیچ ها عملکرد خوبی داره . فاصله صندلی های عقب بسیار شرایط راحتی برای سرنشینان عقب داره
    ۴- توی این رنج قیمت ماشینی با این شرایط که کمک دار باشه اصلا نیست و باید بالای ۱۲۰پول داد مخصوصاشرایط فروشش بسیار عالیه
    ۵- آنچه مسلمه کیفیت ماشین های کره ای رو نداره اما با توجه به پولی که میدیم باید انتظارداشت که بیشتر از پولی که میدیم ارزش داره .و برخلاف ایکس ۳۳ و ایکس ۶۰ و حتی رنو داستر و خودروهای در رنج ۱۰۰ میایون یه شاسی بلند واقعیه
    اما عزیزان بهتره ما این ماشین رو با هم رده قیمتی خودش ۸۰ میلیون مقایسه کنیم نه با ماشین های کره ای بالای ۱۵۰ تومن
    که فکر نکنم تو این رنج قیمت ماشینی نمیتونه باهاش رقابت کنه
    البته من لاستیک هاش رو ۲۴۵ کردم که خیلی نرمتر شد

    • offroad4x4 در

      درود بر شما

      باتشکر از ثبت نظر کامل و جامع درباره این خودرو و همچنین همراهی شما با offroad4x4

  2. رضا حیدری در

    باسلام من هم با نظر دستمون موافقم در کل ماشین خوبیه نسبت به قیمتش
    دوستان اگه فیلم داشتن از افرود لاند مارک ممنون میشم برام بفرستین
    Heydarireza.6666@gmail.com

نظر خود را بیان کنید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.