بازنشستگی Defender از کمپانی Land Rover

0

 

لندرور با دیفندر”Land Rover Defender ” خداحافظی کرد

 

لندرور دیفندر که از اولین مدت ساخت آن ۶۸ سال میگذرد به جمع بازنشستگان پیوست ،در ماه ژانویه امسال آخرین لندرور دیفندر از درب کارخانه لندرور در شهر سـالی هـیل انگلستان خارج گردید و تاریخچه دیفندر معروف به پایان رسید.
از شروع ساخت لندرور دیفندر تا به امروز ۲۵ مدل مختلف در کارخانه رور در شهر سـالی هـیل انگلستان مونتاژ و ساخته شده است.

1

(تصویر بالا آخرین نمونه از مدل ساخته شده لندرور دیفندر را نشان میدهد)

در این جشن خداحافظی ۷۰۰ نفر از کارشناسان بازنشسته و مشغول به کار که در ساخت مدلهای گوناگون این اتومبیل دست داشته اند به دور هم جمع گردیده و جشن خداحافظی با لندرور دیفند را برگذار نموده اند، آنان در این جشن می توانستند در پشت فرمان مدلهای گوناگون لندرور های تولید شده قدیمی و جدید نشسته و در محدوده کارخانه رانندگی کنند.
تاریخچه این اتومبیل به عنوان یک اتومبیل چهار چرخ همه جارو شروع گردید که به راحتی میتوانست در شنهای بیابان و تپه ماهورها به راحتی حرکت کند و این خصوصیات باعث معروفیت لندورو دیفندر در جهان گردید،طراحان و سازندگان لندرور دیفندر برادران اسپنسر و ماریسو ویلکس (Spencer и Maurice Wilks) بودند که در سال ۳۰ میلادی باعث رونق و پیشرفت کارخانه رورو گردیدند،آنها هیچ وقت فکر نمی کردند که ساخت ماشین همه جا روی لندرور که برای شرکتهای کشاورزی و ساختمانی طراحی شده بود باعث معروفیت و جهانی شدن طرح آنها گردد،آنها اولین نمونه لندرور سری اول (Series I) طراحی و در سال ۱۹۴۸ میلادی از درب کارخانه شهر سـالی هـیل بیرون رفت.

2

(تصویر بالا صدمین هزار لندرور سری اول (Series I) می باشد که از کارخانه بیرون می آید)
در سال ۱۹۵۸ میلادی سری دوم(Series II) با طراحی جدیدی بدنه و دو نوع موتور بنزینی و موتوردیزلی از کارخانه بیرون رفت و این مدل تا اواسط دهه ۸۰ میلادی تولید گردید و تولید این مدل در سال ۱۹۶۶میلادی به بالاترین رکورد خود که بالغ بر ۵۰۰ هزار عدد بود دست یافت.
در سال ۱۹۷۰ میلادی کارخانه رورو سری سوم (Series III) را طراحی و تولید کرد این مدل لندرور با فروش زیاد و استقبال بی سابقه خریداران روبرو گردید و در سال ۱۹۹۰میلادی کارخانه رور سری سوم را با نام دیفندر Defender به جهانیان معرفی گردانید و البته در کنار ساخت و مونتاژ لندرور دیفندر در کارخانه رور مدلهای لوکس و خانوادگی رنج رورRange Rover و دیسکاوری Discovery هم تولید میگردید.
در مدت ۶۸ سال ساخت و تولید لندورو دیفندر کسانی زیادی از قبیل کشاورزان و مردمان معروف تا خانواده های سلطنتی با این اتومبیل رانندگی کرده اند و از رانندگی با آن لذت برده اند،یکی از خصوصیات جالب لندرور دیفندر در این است که شاسی و اتاق آن برای مونتاژ و تغییر بسیار انعطاف پذیر می باشد بنابراین در روی اتاق و شاسی آن ماشینهای مخصوص آتش نشانی، وانت برای Forward Control، ماشین حمل خودرو و مدل آبی و خاکی آن هم مونتاژ ساخته شده است.

3

(تصویر بالا خط مونتاژ لندرور در کارخانه شهر سـالی هـیل انگلستان را نشان میدهد)

از سال ۱۹۴۸ تاکنون نزدیک بیش از دو میلیون مدل لندرور از سری های Series I, II, IIIو مدل دیفندر Defender ساخته و بفروش رسیده است و آخرین نمونه که شماره تولید دو میلیون را به خود تعلق گرفته بود به رقم بالای و به ارزش ۰۰۰/۴۰۰ هزار پوند به فروش رفته است که در مقایسه با اولین سریها که در سال ۱۹۴۸ میلادی در نمایشگاهی در شهر آمستردام هلند هر کدام به قیمت ۴۵۰ پوند استرلینگ بفروش میرفتند چندیدن بار بیش از قیمت معمولی بود و این قیمت بسیار بالای برای فروش لندرور دیفندر به حساب می آمد، با پایان خط تولید لندرور دیفندر کمپانی رور برنامه جدیدی برای ساخت نمونه جدیدی از این نوع اتومبیل محبوب را در دست دارد.

4

(تصویر بالا آخرین سه نمونه از آخرین مدلهای ساخته شده لندرور دیفندر را نشان میدهد)

 

مترجم : دکتر حمید فرامرز پور

اشتراک:

درباره نویسنده

نظر خود را بیان کنید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.