لندرور،از جنگ دوم جهانی تا حالا

1

قسمت اول

 

لندرور یکی از شناخته شده ترین خودروهای پرقدرت و توانا در آفرود و جاده های خارج شهر است این محصول ساخت بریتانیا، همیشه با بزرگان این کلاس از خودروها مقایسه میشود و موفقیت در این امر را باید در ریشه آن یعنی در لندرور های سری ۱ تا ۳ جستجو کرد که همگی در زمان خود و حتی حالا نیز خودروهایی توانایی در خارج از جاده محسوب می شوند .

LANDROVER

طراحی و ساخت لندرور به زمانى بازمى‌گردد که جنگ دوم جهانى با برجا گذاشتن ویرانیهای بسیار پایان گرفته بود، و کمپانی لندرور هم که در سالى هیل انگلستان واقع شده بود مانند بسیارى از کمپانی های دیگر با پایان گرفتن جنگ، سیاست جدیدى را براى تولیدات خود اعمال کرد.

LandRover3_0

این کارخانه که در آن زمان به تولید اتومبیل موریس مشغول بود و در کنار آن مقدارى از لوازم و ماشین‌آلاتى را که در شرایط جنگ مورد نیاز بود نیز تولید مى‌نمود، با پایان گرفتن جنگ تصمیم به تولید وسیلهء نقلیه‌اى گرفت که بتوان با صادر کردن آن قسمتى از نیاز وارداتى خود را نظیر مواد اولیه تامین کند و همچنین خودرو تولید شده براى فعالیتهاى عمرانى پس از جنگ نیز مفید واقع گردد.

CarZero_LR_034_680x450_281-253112_680x450

موریس ویلکس سرمهندس کارخانه به همراه برادرش تصمیم به طراحى و تولید یک اتومبیل چندمنظوره دودیفرانسیل گرفتند که بتوان آن را جایگزین اتومبیل‌هاى دودیفرانسیل آمریکائى نظیر جیپ هاى فورد و ویلیز که در آن زمان اولین و تنها خودروهاى دو دیفرانسیل بودند، بکنند.

بعد از گذشت پنج ماه اولین نمونه این ایده جدید که لندرور نامیده مى‌شد، آماده شد. زمان در تولید این خودرو بسیار حائز اهمیت بود زیرا باید براى بقاى کارخانه هرچه زودتر به بازار جهانى راه پیدا مى‌کرد و سرانجام در سى‌ام آوریل ١٩۴٨ براى اولین بار در نمایشگاه جهانى خودرو در آمستردام، لندرور به جهانیان معرفى شد. این خودرو به سرعت نظر ها را متوجه خود نمود زیرا داراى ویژگیهاى خاصى بود، خودرویى چندمنظوره بود که جزئیات زیادى در طراحى آن رعایت شده بود.داراى موتورى چهارسیلندر بود که توسط گیربکسى چهار سرعته نیرو را به چهار چرخ منتقل مى‌کرد و در کنار آن از گیربکس کمک نیز سود مى‌جست، بنابراین داراى چهار دنده سبک و چهار دنده سنگین بود.

land-rover-series-III-large_trans++I3_2Ulf18R2HKjbIxMbPhM8aGM6pis0QtFK17Il9HH0

لندرور در آغاز به کار و تولید خودروهای شاسی بلند خود که از سال ۱۹۴۷ آغاز شده بود، همان اتاق جعبه ای و چهارگوش شبیه دیفندر های فعلی را برای لندرورهای سری ۱ به کار گرفته بود. آغاز شروع به کار روی پروژه لندرور همزمان با روزهای جنگ جهانی بود و به همین دلیل رنگ پایه نیز برای محصولات تولیدی سبز ارتشی انتخاب شد در آن زمان لندروور از زیر شاخه های کمپانی روور بود.

لندرور نیز راه رقیب سنتی خود یعنی تویوتا لندکروزر را پیش گرفت و برای ساخت خودرو همه جا رو خود از جیپ الگو برداری کرد تا آنجا که اولین نسل از شاسی جیپ و پیشرانه ۱/۶ لیتری روور (p3) به قدرت ۵۱ اسب بخار استفاده کرد و بدنه نیز از ورقه های آلومینیوم ساخته شد تا هم سبکتر باشد و در کنار آن از پوسیدگی در هوای مرطوب اروپا دور بماند.

Landrover-defender-series-3-banner

ضمن اینکه چون تمام قطعات بدنه با پیچ و پرچ به هم متصل شده بودند تعمیر و تعویض آنها بسیار ساده و سریع انجام میشد . اولین پیش نمونه ساخته شده و برای تست های فنی این خودرو آن را به چالش گل و لای عمیقی بردند که لندرور از آن موفق بیرون آمد و تایید کارشناسان را برای رفتن روی خط تولید دریافت کرد.

 

 

ادامه دارد …

اشتراک:

درباره نویسنده

۱ دیدگاه

  1. آقای قلی نژاد سوادکوهی در

    با سلام لندرور از استثنایی ترین ماشین های جهان است. جایی که لندرور میره هیچ ماشین دیگه ای نمیره.
    لندرور راه نمیره ولی قویه. لندرور سربالایی ها وجاده های سخت وناهموار رو بالا میره در کل لندرور تو ماشینا یکه واوله. لندرور بهترین ماشین جهان است. خیلی دوسش دارم .آقای قلی نژاد سوادکوهی از سوادکوه. دوستدار همیشگی لندرور.

نظر خود را بیان کنید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.