لندرور،از جنگ دوم جهانی تا حالا

1

قسمت اول

 

لندرور یکی از شناخته شده ترین خودروهای پرقدرت و توانا در آفرود و جاده های خارج شهر است این محصول ساخت بریتانیا، همیشه با بزرگان این کلاس از خودروها مقایسه میشود و موفقیت در این امر را باید در ریشه آن یعنی در لندرور های سری 1 تا 3 جستجو کرد که همگی در زمان خود و حتی حالا نیز خودروهایی توانایی در خارج از جاده محسوب می شوند .

LANDROVER

طراحی و ساخت لندرور به زمانى بازمى‌گردد که جنگ دوم جهانى با برجا گذاشتن ويرانيهای بسیار پايان گرفته بود، و کمپانی لندرور هم که در سالى هيل انگلستان واقع شده بود مانند بسيارى از کمپانی های ديگر با پايان گرفتن جنگ، سياست جديدى را براى توليدات خود اعمال کرد.

LandRover3_0

اين کارخانه که در آن زمان به توليد اتومبيل موريس مشغول بود و در کنار آن مقدارى از لوازم و ماشين‌آلاتى را که در شرايط جنگ مورد نياز بود نيز توليد مى‌نمود، با پايان گرفتن جنگ تصميم به توليد وسيلهء نقليه‌اى گرفت که بتوان با صادر کردن آن قسمتى از نياز وارداتى خود را نظير مواد اوليه تامين کند و همچنين خودرو توليد شده براى فعاليتهاى عمرانى پس از جنگ نيز مفيد واقع گردد.

CarZero_LR_034_680x450_281-253112_680x450

موريس ويلکس سرمهندس کارخانه به همراه برادرش تصميم به طراحى و توليد يک اتومبيل چندمنظوره دوديفرانسيل گرفتند که بتوان آن را جايگزين اتومبيل‌هاى دوديفرانسيل آمريکائى نظير جيپ هاى فورد و ويليز که در آن زمان اولين و تنها خودروهاى دو ديفرانسيل بودند، بکنند.

بعد از گذشت پنج ماه اولين نمونه اين ایده جديد که لندرور ناميده مى‌شد، آماده شد. زمان در توليد اين خودرو بسيار حائز اهميت بود زيرا باید براى بقاى کارخانه هرچه زودتر به بازار جهانى راه پيدا مى‌کرد و سرانجام در سى‌ام آوريل ١٩٤٨ براى اولين بار در نمايشگاه جهانى خودرو در آمستردام، لندرور به جهانيان معرفى شد. اين خودرو به سرعت نظر ها را متوجه خود نمود زيرا داراى ويژگيهاى خاصى بود، خودرویى چندمنظوره بود که جزئيات زيادى در طراحى آن رعايت شده بود.داراى موتورى چهارسيلندر بود که توسط گيربکسى چهار سرعته نيرو را به چهار چرخ منتقل مى‌کرد و در کنار آن از گيربکس کمک نيز سود مى‌جست، بنابراين داراى چهار دنده سبک و چهار دنده سنگين بود.

land-rover-series-III-large_trans++I3_2Ulf18R2HKjbIxMbPhM8aGM6pis0QtFK17Il9HH0

لندرور در آغاز به کار و تولید خودروهای شاسی بلند خود که از سال 1947 آغاز شده بود، همان اتاق جعبه ای و چهارگوش شبیه دیفندر های فعلی را برای لندرورهای سری 1 به کار گرفته بود. آغاز شروع به کار روی پروژه لندرور همزمان با روزهای جنگ جهانی بود و به همین دلیل رنگ پایه نیز برای محصولات تولیدی سبز ارتشی انتخاب شد در آن زمان لندروور از زیر شاخه های کمپانی روور بود.

لندرور نیز راه رقیب سنتی خود یعنی تویوتا لندکروزر را پیش گرفت و برای ساخت خودرو همه جا رو خود از جیپ الگو برداری کرد تا آنجا که اولین نسل از شاسی جیپ و پیشرانه 1/6 لیتری روور (p3) به قدرت 51 اسب بخار استفاده کرد و بدنه نیز از ورقه های آلومینیوم ساخته شد تا هم سبکتر باشد و در کنار آن از پوسیدگی در هوای مرطوب اروپا دور بماند.

Landrover-defender-series-3-banner

ضمن اینکه چون تمام قطعات بدنه با پیچ و پرچ به هم متصل شده بودند تعمیر و تعویض آنها بسیار ساده و سریع انجام میشد . اولین پیش نمونه ساخته شده و برای تست های فنی این خودرو آن را به چالش گل و لای عمیقی بردند که لندرور از آن موفق بیرون آمد و تایید کارشناسان را برای رفتن روی خط تولید دریافت کرد.

 

 

ادامه دارد …

اشتراک:

درباره نویسنده

۱ دیدگاه

  1. آقای قلی نژاد سوادکوهی در

    با سلام لندرور از استثنایی ترین ماشین های جهان است. جایی که لندرور میره هیچ ماشین دیگه ای نمیره.
    لندرور راه نمیره ولی قویه. لندرور سربالایی ها وجاده های سخت وناهموار رو بالا میره در کل لندرور تو ماشینا یکه واوله. لندرور بهترین ماشین جهان است. خیلی دوسش دارم .آقای قلی نژاد سوادکوهی از سوادکوه. دوستدار همیشگی لندرور.

نظر خود را بیان کنید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.