پیک آپ های جدید آمیکو AMICO

0

 

به تازگی در رسانه‌ها از پیکاپ‌های قدرتمندی سخن گفته می‌شود که نشانی ایرانی دارد. این دو پیکاپ که اساساً یکی هستند و تنها در کدگذاری فرق دارند، آمیکو ۲۲۴M(نسخه دو کابین) و آمیکو ۱۲۲M(نسخه تک کابین) نام دارند.

اگر چنانچه به نشان جلوپنجره آمیکو ۲۲۴M و برادر تک کابینش ۱۲۲M توجهی نکنیم، شاید در همان وهله نخست، این شاسی بلند های داخلی را با وانت‌ های ژاپنی و یا حتی آمریکایی اشتباه بگیریم. به طور کلی، تناسبات ابعادی تا حد ممکن در آنها رعایت شده و همه‌چیز همان‌طوری است که از یک پیکاپ تنومند انتظار می‌رود. این دو برادر تنومند از تمامی زوایا جذاب هستند و رنگ متالیک، رکاب مجزا، دستگیره درب‌ها و آینه‌های کرومی و گارد ایمنی که بر روی آنها نصب شده، ظاهر مستحکمی را به این دو هدیه داده است. هرچند نمای بیرونی این پیکاپ‌های داخلی به‌اندازه تویوتا هایلوکس از جذابیت بصری برخوردار نیست اما بدون شک از بسیاری رقبای چینی و هندی خود برتر بوده و از این حیث از امتیاز بالایی برخوردار است. در این میان، نسخه تک کابین و یا همان آمیکو ۱۲۲M تنها از طول کمتری نسبت به نسخه دو کابین و یا همان ۲۲۴M برخوردار است.

داخل کابین آمیکو ۲۲۴M و نیز ۱۲۲M، از طرح نسبتاً مدرن و جوان‌پسندی بهره می‌برد. فرمان سه‌شاخه و چندکاره از فرمی اسپرت و بدیعی برخوردار است و کلیت کنسول میانی هم تا حدی آدمی را به یاد خودروهای ژاپنی، به‌خصوص ایسوزو می‌اندازد. جزییات نقره‌ای‌رنگ در جای‌جای کابین دیده می‌شوند و فضای داخل اتاق نیز، از تنوع رنگ درخوری برخوردار است. امکانات رفاهی موجود کابین هم در جای خود پربار و چشمگیر هستند و مواردی چون صندلی‌های چرمی، دوربین دید عقب، صفحه‌نمایش لمسی LCD، آینه وسط الکتروکرومیک، سیستم مسیریاب ماهواره‌ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و …. در آن دیده می‌شوند.

قلب تپنده پیکاپ‌های آمیکو یک پیشرانه ساخت میتسوبیشی می باشد. این پیشرانه ۲٫۴ لیتری که از نوع دوگانه‌سوز است از توانی معادل ۱۴۳ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۰۰ نیوتن متر برخوردار است. استاندارد آلایندگی آن یورو ۵ و مصرف متوسط سوخت در آن معادل ۱۰٫۷ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت است. که برای پیکاپ هایی در این رده مناسب است.

به لحاظ ایمنی، آمیکو ۲۲۴M و ۱۲۲M از دو عدد کیسه هوا به‌طور استاندارد برخوردارند و سیستم‌های ضد بلوکه ترمز (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) به‌طور استاندارد در آنها وجود دارد. درب‌های تقویت شده در مقابل تصادف، ایموبلایزر و قفل ایمنی کودک هم از دیگر سامانه‌های ایمنی موجود در این پیکاپ‌ها هستند. پیکاپ‌های بزرگ جثه ساخت آمیکو از قابلیت آفرودی نیز سود می‌برند. قفل دیفرانسیل تمام اتوماتیک در هر دو نسخه ۲۲۴M و ۱۲۲M به‌طور استاندارد تعبیه شده است و در آمیکو ۲۲۴M ترنسفر باکس سه حالته پیشرفته با دنده سنگین کمکی می‌تواند هر مانعی را برای این خودرو رفع و رجوع کند.

اما آنچه در آمیکو ۲۲۴M و ۱۲۲M سخت تحسین‌برانگیز است قابلیت حمل بار این دو خودروست. وزن ناخالص نسخه تک کابین و یا همان مدل ۱۲۲M معادل ۳۴۵۰ کیلوگرم و وزن ناخالص نسخه دو کابین و یا ۲۲۴M معادل ۳۱۰۰ کیلوگرم است و این حد از ظرفیت بارگیری، در میان تمامی بارکش‌های داخلی و حتی وارداتی کم‌نظیر است. فراموش نکنیم که وزن وانتی چون تویوتا هایلوکس تنها ۲۷۰۰ کیلوگرم است.

طول نسخه دو کابین و یا ۲۲۴M معادل ۵٫۵۶ متر و ارتفاع آن ۱٫۸۴ متر است. فاصله بین دو محور آن نیز برابر با ۳٫۴ متر است. طول نسخه تک کابین و یا ۱۲۲M معادل ۵٫۳۴ متر و فاصله بین دو محور آن برابر با ۳٫۱۸ متر است. ارتفاع کلی آن نیز برابر با نسخه دو کابین است.

 

کمپانی آمیکو، سازنده‌ای است که کار خود را از تولید موتورسیکلت‌ شروع نموده و سپس به ارائه انواع و اقسام خودروهای تجاری مبادرت ورزیده است. حال این خودروساز موفق داخلی، پیکاپ‌های قدرتمندی را ارائه می‌دهد که بر روی کاغذ از مشخصات خوب و ارزنده‌ای برخوردارند و درعین‌حال، جذاب و عامه‌پسند نیز هستند. امید می‌رود که کیفیت این شاسی بلندهای نوپای داخلی در عرصه عمل هم بدین گونه باشد و با قیمت‌گذاری مناسب، مردم را از خرید نمونه های وارداتی‌ گران‌بها بی‌نیاز کنند.

 

مشخصات پیکاپ های AMICO :

 

 

 

اشتراک:

درباره نویسنده

نظر خود را بیان کنید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.