اسطوره ای از خانواده لندکروزر

0

 

offroad4x4 تصمیم دارد برای شما عزیزان به معرفی یکی از اسطوره های خانواده تویوتا لندکروزر یعنی تویوتا لندکروزر سری ۷۰ بپردازد پس با ما همراه باشید.
خانواده تویوتا لندکروزر یکی از صاحب سبک ترین و توانا ترین خودرو های با قابلیت آفرود جهان محسوب می شود خودرویی که شروع پیدایش آن نیز براساس یافته های ژاپنی ها از جیپ های اولیه بوده و حال خودرویی لوکس و پر قدرت در کلاس خود است.
اما در بین همه نسل های لندکروزر نسل ۷۰ آن توانست به اسطوره ای بی همتا تبدیل گردد. استقبال از این اتاق تا اندازه ای زیاد بود که پایه و اساس ساخت نمونه ای ضعیف تر و ارزان تر از آن به عنوان رادو در دستور کار تویوتا قرار گرفت و تا امروز نیز به یکی از موفق ترین و پر فروش ترین محصولات تویوتا تبدیل شده است. آغاز تولید سری ۷۰ از سال ۱۹۸۴ آغاز شد . این کار بعد از تولید نسل ۶۲ که فیس لیفت سری ۶۰ محسوب می شد، انجام گرفت و در ابتدا نیز با موتور های مشترک با سری ۶۲ عرضه شد و به همین دلیل هنوز هم در ایران به تویوتا ۳f شناخته می شود هر چند که در ادامه موتورهای دیگری نیز روی این اتاق عرضه شد در واقع علت اینکه برخی به این خودرو در کشورمان ۳f و fj70 می گویند نیز استفاده از پیشرانه سری f است و این در حالی است که نمونه هایی که با پیشرانه های سری H مجهز شده اند به HJ70 و دیگر نسخه های آن شناخته می شوند.

این سری با الگو برداری از چهره خشن و نمای تهاجمی سری ۴۰ که در کشورمان به گلگیر شکاری شناخته می شود در کنار آسایش و راحتی که در دستور کار ساخت تویوتا لندکروزر از سری ۵۰ به بعد قرار گرفته بود. توانست تا نقش یک خودرو اسپرت لوکس خانوادگی را در آن زمان به خوبی ایفا کند.
این مدل در نیروی نظامی و انتظامی و دیگر نهاد های کشورمان نیز به خوبی ایفای نقش می کند و آزمایش خود را در سال های پایانی ۸ سال دفاع مقدس به خوبی پس داده است.
از این سری نمونه های مختلفی ساخته شده که از دو درب استیشن گرفته تا دو درب با فاصله محوری بلند استیشن، نمونه ۴ درب استیشن با فاصله محوری زیاد و دو درب کروک و دو درب وانت را شامل می شواما نکته جالب در خصوص تاریخچه این خودرو ای است که در سال های آغاز دهه ۸۰ شمسی، شرکت خودروسای فتح نمونه ای از این سری را به صورت ۴ درب وانت عرضه کرد که هنوز هم در برخی از ارگان ها از آن استفاده می شود و این در حالی است که در سال ۲۰۱۲ شرکت مادر یعنی تویوتا موتورز ژاپن، اقدام به تولید و عرضه چنین اتاقی در سایت تولیدی استرالیا کرد.
در ابتدا این خودرو از فنر های تخت فولادی موسوم به شمش استفاده می کرد اما در سال های ۱۹۹۸ تویوتا تصمیم گرفت تا از فنرهای لول برای این اتاق استفاده کند.

اشتراک:

درباره نویسنده

نظر خود را بیان کنید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.