مقایسه هامر H3 با جیپ رانگلر

0

 

در این مقاله می خواهیم دو خودروی شاسی بلند آمریکایی هامر H3  و جیپ رانگلر را به شما معرفی کنیم و مورد بررسی و مقایسه قراردهیم پس با ما همراه باشید.

0مقایسه-خودروی-شاسی-بلند-هامر-اآلفا-باجیپ-رنگلر (26)

این دو خودرو علاوه بر ظاهر سخت و قوی، طراحی زیبایی دارند و هنوز هم بهترین ها و پرفروش ترین ها در بازار خودروهای شاسی بلند هستند. اما این ها تنها شباهت های بین این دو خودرو است.  هامر H3 دارای تودوزی چرم و امکانات الکترونیکی بسیاری است و از موتور هشت سیلندر ۵,۳ لیتری بهره می برد که جایگزین موتور پنج سیلندری مدل پایه هامر است. قیمت هامر ۹,۷۱۰ دلار بیشتر از جیپ رانگلر است و با سیستم مسیریاب ماهواره ای به ارزش ۱,۷۲۰ دلار و دوربین دنده عقب به قیمت ۸۵۰ دلار و یدک کش ۳۹۰ دلاری به قیمت نسبتاً بالای ۴۷,۸۶۰ دلار می رسد.

0مقایسه-خودروی-شاسی-بلند-هامر-اآلفا-باجیپ-رنگلر (120)

جیپ رانگلر چهاردرب در سال ۲۰۰۷ به مجموعه جیب اضافه شد و مورد استقبال طرفداران جیپ واقع شد. قیمت این مدل از ۳۰,۱۹۵ دلار شروع می شود، جیپ دارای دو دیفرانسیل جلو و عقب قفل شونده، دنده کمکی، کلیدی برای قطع کردن ستون ضد واژگونی برای حفظ تعادل بیشتر، شاسی و سنگ شکن ۸۱ سانتی متری است. به جز ۱,۲۷۵ دلار برای  مسیریاب ماهواره ای و سیستم های صوتی تصویری، ۸۲۵ دلار برای تراسپاندر اتوماتیک، ۶۹۵ دلار برای سان روف سه قسمتی و ۲۲۵ دلار برای رنگ مرواریدی و ۵۰ دلار برای حالت حصیری کف است. مجموع این هزینه ها ۳۳,۲۶۵ دلار می شود. قیمت هامر ۵ سیلندری H3 از ۳۱,۳۴۰ دلار شروع می شود که قیمتی نزدیک به جیپ رانگلر دارد.

1مقایسه-خودروی-شاسی-بلند-هامر-اآلفا-باجیپ-رنگلر (23)

توانایی کنترل و رانندگی با هامر ۲,۵ تنی تجربه ای لذت بخش است که این تجربه رانندگی را مدیون پیشرانه هشت سیلندر آن هستیم. این موتور، قدرت کافی برای یدک کشیدن ۲,۷۲۰ کیلوگرم را دارد درحالی که جیپ تنها قدرت یدک کشیدن ۱,۵۹۰ کیلوگرم را دارد. هامر تنها در ۸٫۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت می رسد و برای رسیدن به این سرعت نیاز به غرش کمی دارد. در جاده های آسفالته هامر در بین ترافیک جاده به سرعت روبه جلو می رود و راحتر به بالاترین سرعت می رسد و با وجود فضای کمتر برای موتور، نسبت به جیپ با غرش بیشترِی قدرت نمایی می کند.

homeland-security-inline-2b-photo-478015-s-original

homeland-security-inline-photo-478013-s-original

در ارتفاعات برای جلوگیری از تکان شدید خودرو بر اثر حرکت بر روی موانع موجود در مسیر، هامر H3 نیاز به کنترل فرمان دقیقی دارد. هامر به میزان تقریبا سه سانتیمراز پهنای بیشتری در مقایسه با جیپ برخوردار بوده و فضای داخلی خودرو نیز بسیار بیشتر است، به دلیل ستون های پهن و پنجره های کوچک در روز درون خودرو همانند شب تاریک است. زمانی که دوربین های کمکی از کناره های آینه عقب بیرون می آیند مشکل دو چندان می شود، چراکه آینه عقب به خودی خود مانع بزرگی است و دید جلو را کم می کند. برخلاف جیپ، هامر همیشه در حالت دو دیفرانسیل فعال قرار دارد و هیچ وقت درهنگام گرفتن کلاچ مشکل ساز نمی شود.

homeland-security-inline-2-photo-478011-s-original

homeland-security-inline-3-photo-478012-s-original

بدون شک کویر نشینان و ساکنان مناطق گرمسیری ، از داشتن سیستم تهویه هوای هامر ۲,۲۷۷ کیلوگرمی بسیار رضایت دارند. طراحی داخلی ژنرال هامر با چرم مشکی و لبه های خاکستری و استفاده از چوب صنوبر به همراه روکش پلاستیکی با درخشانی کم و استفاده هنرمندانه از فلز در طراحی، به آن زیبایی خاص داده است. صندلی عقب هامر فضای نسبتاً کمی را برای سرنشین فراهم کرده اما این فضا نسبت به صندلی عقب جیپ بسیار مناسب است. هامر به طور کامل راحتی و آرامش در رانندگی و سفر را برای شما به ارمغان می آورد. اما از طرفی همانند قاطر وسیله پر هزینه ای برای حمل و نقل است.

desert_hummer

جیپ با وزنی معادل ۲,۰۷۷ کیلوگرم در این مقایسه بسیار سبک وزن تر است. ارتفاع بیشتر سقف جیپ و طراحی داخلی فشرده تر، فضای بیشتری نسبت به هامر برای سرنشینان و تعویض دنده فراهم کرده است. علاوه براین، صندلی بدساختِ عقب را، به راحتی با یک حرکت می توان تا کرد. دکمه های دیفرانسیل جلو و عقب قفل شونده در جیپ شانس گیرگردن خودرو را تقریبا به صفر رسانده است ( هامر برای در چرخش نگه داشتن چرخ ها از سیستم الکترونیکی بهره می برد). موتور شش سیلندر خورجینی جیپ علاقه ای به عجله کردن ندارد. برای رقابت با سرعت هامر می توان پدال گاز جیپ را بیشتر به پایین فشار داد، اما ۱۱٫۵ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز دارد و ۴۰۰ متر را در ۱۸٫۳ ثانیه طی می کند.

465

برای بهره بردن از عناصر طبیعی می توانید سان روف را بدون نیاز به وسیله خاصی باز کنید، اما ترجیحاً برای جلوگیری از کمتر شدن احتمالی فضای داخل خودرو از باز کردن این سان روف سه تکه ای صرف نظر کنید. ولی جیپ سواران واقعی می توانند شیشه ها را پایین داده و درها را از جا در بیاورند. هر دوی این خودروها درهای عقبی لولایی دارند، اما جیپ یک تایر یدکی متصل به در عقب نیز دارد، البته نبود یک میله یا پیستون برای راحت تر باز کردن تایر یدک و یا نیمه باز نگه داشتن آن هم مشکل ساز است. پیشنهاد می کنیم که کودکان را با فاصله از این قسمت نگه دارید. فاصله بین محور عقب و جلوی رنگلر در مقایسه با هامر ۱۰ سانتیمتر بیشتر است، اما در کل طول جیب ۳۴ سانتیمتر از هامر کمتر است. در تقابل با سنگ ها و عبور از رود ها جیپ تعادل بیشتری نسبت به هامر دارد، . به طور کلی هر دو خودرو مزیت های خاص خود را دارند.

در پایان اگر بخواهیم بین این دو خودرو یکی را انتخاب کنیم، شاید انتخاب جیپ رانگلر کاری معمول باشد. اما باید بدانید که خودرو را باید با توجه به نیاز و موارد مصرف خود تهیه کنید اگر خودرویی سخت و محکم و با عمری طولانی و جهت آفرود های سخت و استفاده مداوم لازم دارید ما به شما جیپ رانگلر را توصیه می کنیم ولی اگر جهت استفاده معمول و گاهی هم آفرود و خودرویی با تجهیزات الکترونیکی و راحت تر و لوکس تر و البته با هزینه های بالاتر لازم دارید پیشنهاد ما هامر H3 است. هامر و جیپ هردو مناسب مسیرهای خارج از شهر هستند. اگرچه جیپ رانگلر از نظر امکانات کمبودهایی دارد اما این کمبود ها را با انعطاف پذیری و قیمت مناسب تر جبران می کند.

نظر شما درباره این دو خودرو چیست؟

اشتراک:

درباره نویسنده

نظر خود را بیان کنید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.