کامیون مرسدس بنز یونیماگ که از آن به عنوان قهرمان باابهت دنیای خودروهای سنگین آف رود یاد می شود، مورد بازنگری قرار گرفته است و کابین جدید با امکان دید بهتر زوایای مختلف خارج خودرو و با نام کابین های پانوراما طراحی و تولید شده است.
پیشرانه جدید یونیماگ به حجم ۵٫۱ لیتر از استاندارد Euro VI پیروی می کند و در دو مدل BlueEfficiency چهار سیلندر و شش سیلندر با امکان تولید ۱۵۶ تا ۳۵۴ اسب بخار نیرو قابل سفارش است. سیستم موتوری این کامیون به صورت کاملاً بهینه سازی شده طراحی شده است و گذشته از آن باید به قطعات شاسی اشاره کرد که با اندکی اعمال تغییر در ساخت آن ها، باعث شده اند موتور کمی پایین تر و عقب تر برود. با وجود این، اگرچه مرکز جرم این کامیون پرتوان پایین تر آمده است، اما خصیصه آف رود بودن آن هم چنان به قوت خود باقی است. جای جدید موتور یونیماگ باعث شده است فضای کابین بازتر و متعاقباً فاصله بین دو محور جلو و عقب کوتاه تر شود. گفتنی است، اگرچه زاویه چرخش این کامیون نسبت به مدل قبلی بیش تر شده است، اما شعاع گردش کوچک تری را بدست آورده است.
مدل های U4023 و U5023 با داشتن یک موتور توربودیزل چهار سیلندر می توانند ۲۳۰ اسب بخار نیرو و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کنند. گفتنی است، در این کامیون هم چنان از یک گیربکس ۸ سرعته به سمت جلو و ۶ سرعته به سمت عقب استفاده می شود که به انعطاف پذیری هر چه بیش تر یونیماگ کمک می کند. نکته جالب توجه این است که مدل های مجهر به موتور توربودیزل ۶ سیلندر خطی به حجم ۷٫۷ لیتر نیز قابل سفارش می باشند که می توانند ۲۷۰ تا ۲۹۵ اسب بخار نیرو و حداکثر تا ۱,۲۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کنند. در یونیماگ های سری U4000 و U4000، موتور کامیون به میزان ۱ متر به عقب رفته است که این امر باعث ایجاد فضای بیش تر برای کابین و متعاقباً جای نشستن بیش تر برای راننده و سرنشین شده است.