عیب یابی موتور خودرو (قسمت دوم)

0

 

قسمت دوم

2811811852261411833

 

عیب یابی موتور از طریق رنگ دود خروجی از اگزوز خودرو

165023

۱: بدون دود

موتور سالم دود نمی کند (حتی موتور دیزلی) و زمانی که با انگشت داخل لوله اگزوز را بررسی می کنیم انگشت ما نباید چرب یا سیاه باشد.

 

۲ : دود سفید (آب سوزی)

11063_554

الف : موقتی – در زمستان ها و شب های سرد وقتی موتور خاموش است به علت اینکه هوای بیرون سرد و داخل موتور گرم است در نتیجه هوای داخل موتور بصورت قطرات آب در می آید که بعد از روشن کردن موتور در صبح زود دود سفید رنگی از اگزوز خارج می شود که نتیجه آب سوزی است و چون این حالت موقتی است اشکالی ندارد و پس از گرم شدن موتور قطع خواهد شد.

ب : دائمی – اگر دود سفید دائمی باشد دلیل آن سوختن واشر سر سیلندر یا ترک خوردگی سیلندر می باشد.

 

۳ : دود سیاه

1364208275361

این مورد به دلایل زیر ممکن است رخ دهد:

الف : کثیف بودن بیش از حد فیلتر هوا

ب : زیاد بودن نسبت سوخت به هوا (عطسه در اگزوز) و کم بودن نسبت سوخت به هوا (عطسه در کاربراتور)

ج : ریتارد بودن بیش از حد موتور

د : خام سوختن بنزین در موتور

 

۴ : دود آبی (روغن سوزی)

11059_936

الف : موقتی – فقط در سوپاپ گاز : روغن سوزی از خلاصی بیش از حد گیت سوپاپ می باشد که در این حالت معمولا روغن کم نمی کند و در مواقع پر گاز دود قطع می شود.

ب : دائمی – اگر موقع کم گاز یا پر گاز به طور دائم دود کند روغن سوزی از رینگ و پیستون یا سیلندر است.

رینگ : رینگ ها فنریت خود را از دست داده اند یا رینگ شکسته و یا عیوب دهانه رینگ

سیلندر : عیوب سیلندر مانند آیینه شدن یا صیقلی شدن جدار سیلندر یا ساییدگی سیلندر

 

ادامه دارد …

اشتراک:

درباره نویسنده

نظر خود را بیان کنید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.