رانندگی در برف با توجه به دیفرانسیل خودرو

0

 

دیفرانسیل وسیله‌ای است که گشتاور انتقالی از موتور را دو قسمت می‌کند تا هر قسمت جداگانه چرخی را به گردش درآورد.

0چرخ دنده-درون-دیفرانسیل
دیفرانسیل سه کار را انجام می‌دهد:

۱٫ فرستادن قدرت موتور به چرخها

۲٫ عملکرد به عنوان آخرین مرحله کاهش دنده در خودرو

۳٫ انتقال قدرت به چرخها در حالیکه چرخها با سرعتهای متفاوت گردش می‌کنند.(اسم دیفرانسیل برگرفته از این وظیفه آن است)

رانندگی در برف و یخ با اتومبیل موتور جلو و دیفرانسیل عقب

48403280-L_Hummer_H1_z_smaller
رانندگی در برف و یخ می تواند بسیار سخت و مشکل باشد ولی در صورتی که اصول رانندگی حرفه ای را بدانید و همچنین به موقع اقدامات درست را از غلط تشخیص و ب اجرا کنید می توانید با اطمینان و آسودگی خاطر رانندگی کنید و از رانندگی در شرایط مختلف آب و هوایی از جمله برف لذت ببرید. تئوری رانندگی در فصل زمستان با خودرویی که دارای موتور جلو و دیفرانسیل عقب می باشد بسیار ساده است و باید جهت فرمان را در جهت سرخوردن اتومبیل قرار دهیم. سرخوردن عقب اتومبیل معمولا درحالت پیچیدن و یا دایره زدن اتفاق می افتد، و در این مواقع هرگز ترمز نکنید و فرمان را در جهت حرکت اتومبیل بچرخانید و پا را از روی گاز برداشته و تا وقتی اتومبیل به حالت مستقیم درنیامده از استفاده از دنده سنگین تر خودداری کنید.
رانندگی در برف و یخ با اتومبیل موتور و دیفرانسیل جلو

03hummerH1
اتومبیل های دیفرانسیل جلو و موتور جلو به علت تقسیم وزن بر روی اکسل جلو در زمستان از خصوصیات مناسب تری برخوردارند و به همین علت، رانندگی دربرف و یخ فصل زمستان با این نوع اتومبیل بسیار راحت تر است و اصول خارج کردن اتومبیل از حالت سرخوردن می تواند مانند اتومبیل های موتور جلو و دیفرانسیل عقب باشد. ضمن اینکه می توان با سهولت بیشتر، از فرمان جهت مستقیم کردن جهت اتومبیل استفاده کرد. وقتی که اتومبیل از مسیر خود منحرف شد به سرعت پا را از روی گاز برداشته و از ترمز زدن خودداری کنید. فرمان را در جهت مسیر سرخوردن، هدایت کنید تا اتومبیل به حالت اولیه خود برگردد سپس به آرامی به حرکت خود ادامه دهید.

 

اشتراک:

درباره نویسنده

نظر خود را بیان کنید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.