بررسی فورد اکسپدیشن اکوبوست ۲۰۱۵

0

 

2015-ford-king-ranch-expedition-frontبا وجود تولید و عرضه خودروهای مشهوری از کمپانی نام آشنا فورد مانند فورد موستانگ و وانت F-150 برای سال ۲۰۱۵، فرصت چندانی برای نمایش و معرفی مدل فیس‌لیفت فورد اکسپدیشن فراهم نیامده است. اما همچنین به وجود آمدن شرایط جدیدی مانند بنزین ارزان‌تر و بازگشت شرایط اقتصادی بر فروش شاسی‌بلندهای فول سایز نیز تأثیر گذاشته است. تغییرات ظاهری در این مدل از اکسپدیشن شامل یک جلوبندی زیباتر با طراحی چراغ‌های جدید و استفاده کمتر از کروم است. درب عقب نیز در مدل جدید تغییر کرده است. کمپانی فورد با تأکید بر تکنولوژی اکوبوست، موتور V8 قبلی را حذف کرده و آن را با یک موتور ۳/۵ لیتری DOHC V-6 با دو عدد توربو و انژکتور مستقیم جایگزین کرده است.

2015-ford-expedition-king-ranch-front-view

این پیشرانه V6 جدید به میزان ۳۶۵ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند که ۵۵ اسب‌بخار نسبت به مدل قبلی با موتور ۵/۴ لیتری V8 بیشتر است. همچنین گشتاور خروجی این موتور ۵۶۹/۴ نیوتن‌متر است که باز هم نسبت به پیشرانه نمونه قبلی افزایش یافته است (۷۴/۵ نیوتن‌متر). با توجه به اینکه پیک گشتاور به ۲۵۰۰ دور بر دقیقه کاهش یافته، هر فشار هرچند آرام بر پدال گاز می‌تواند پیشرانه خوبی ایجاد کرده و به‌ندرت نیازی به همکاری گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته برای رفتن به دنده پایین‌تر پیش می‌آید. با توجه به گشتاوری که در دسترس شما قرار می‌گیرد، عملاً حرکت در دنده بالاتر موجب کاهش مصرف سوخت خودرو می‌شود. تخمین‌ها و اندازه گیری های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برای مصرف سوخت این خودرو در مدل جدید به اندازه ۲/۴ لیتر در شهر و ۱/۳ لیتر در جاده کاهش یافته و برای مدل دو دیفرانسیل به ۱۵/۷ لیتر در شهر و ۱۱/۸ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر رسیده‌ است. یکی از دلایل این موضوع، می تواند استفاده از سیستم فرمان الکتریکی جدید باشد. بدیهی است که در این حالت، لرزش و تحرک چندانی از جاده به فرمان منتقل نمی‌شود. در همین حال، برای راحتی بیشتر، فورد از مواردی مانند شیشه‌های آکوستیک، ساخت بهتر درها و عایق‌بندی اضافه استفاده کرده است.

2015 Ford Expedition Platinum

فورد اکسپدیشن در زمان ۶/۴ ثانیه می تواند به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر در ساعت برسد؛اکسپدیشن همچنین کشش مناسبی برای حالت یدک‌کشی دارد و در آزمایش های انجام شده بر روی این خودرو، هنگام حمل یک جت اسکی بر روی یک تریلر را به وزن ۳۱۷۵ کیلوگرم، بدون هیچ مشکلی به وظیفه خود عمل کرده است. در همین حال، طبق گفته فورد تا وزن ۴۱۷۳ کیلوگرم را می‌توان با اکسپدیشن یدک کشید که این رقم با رقبایی که استانداردهای یدک‌کشی SAE را امضا کرده‌اند، قابل‌ مقایسه نیست.

2015 Ford Expedition Platinum

ویژگی خاصی که مدت‌هاست اکسپدیشن را از دیگر رقبای امریکایی که در کلاس خودروهای خانوادگی فول سایز هستند متمایز می‌سازد، سیستم مستقل تعلیق عقب در آن است. قرار دادن دیفرانسیل عقب بر روی فریم به جای اجازه دادن به آن برای حرکت همراه با چرخ‌ها، البته موجب افزایش وزن و صرف هزینه بیشتر می‌شود، ولی از برخی جوانب می تواند مفید باشد.رانندگی در مسیرهای ناهموار راحت‌تر از قبل شده است و پایداری بیشتری را از اکسپدیشن در پیچ‌ها شاهد هستیم.

2015 Ford Expedition Platinum

مهم‌تر از همه فضای بزرگ داخلی اکسپدیشن است که در مقایسه با مدل‌هایی مانند شورولت تاهو یا جی‌ام‌سی یوکان، اکسپدیشن با فاصله محوری استاندارد شرایط به‌مراتب راحت‌تری را در ردیف سوم صندلی‌ها ایجاد کرده است و در حالتی که تمام صندلی‌ها در جای خود قرار گرفته‌اند، ظرفیت بار و حمل وسایلی برابر ۵۳۸ لیتر دارد. اکسپدیشن‌ها در دو نمونه معمولی با فاصله محوری ۳۰۲۳ میلی‌متری و اکسترا لانگ با فاصله محوری ۳۳۲۷ میلی‌متری عرضه می‌شوند که هر دو ورژن آن عرضی به اندازه ۲۳۲۲ میلی‌متر دارند (شامل آینه‌های بغل) و ارتفاع آن‌ها نیز ۱۹۶۱ میلی‌متر است.

2015 Ford Expedition Platinum

یکی از مواردی که اکسپدیشن از رقیب‌های سنتی‌اش سبقت می‌گیرد، در تکنولوژی‌های الکترونیکی است. یک جفت نمایشگر ۴/۲ اینچی مجموعه ابزارها را تشکیل می‌دهد که دامنه اطلاعات قابل‌دسترس در آن فراتر از مواردی مانند سرعت موتور و موارد مرتبط با مصرف سوخت است. همچنین صفحه‌نمایش ۸ اینچی که در مرکز داشبورد در بالای کنسول قرار گرفته با یک نسخه بهینه از Sync همراه با MyFord Touch برنامه‌ریزی شده است. همچنین ابزارهای ساده تنظیمات و صدا نیز تعبیه شده اند و کارایی ابزارها به مراتب بهتر از نسخه‌ قبلی این خودرو می باشد.

2015 Ford Expedition Platinum

از دیگر تجهیزات جدید مدل جدید می توان به سیستم آپشن تشخیص نقطه کور اشاره کرد که با هشدار ترافیک پشت‌سر همراه است. این سیستم با توجه به تکیه‌گاه‌های سر متعددی که بر سر راه دید راننده قرار گرفته‌اند، بسیار مفید خواهد بود. حسگرهای عقب و جلو در پارکینگ، با اینکه در اکسپدیشن جدید نیستند، با این حال، گزینه بسیار مناسبی برای رانندگی راحت‌تر با این خودرو هستند. یکی دیگر از لوازم ضروری، دوربین عقب خودرو است که اطمینان و آرامش مورد قبولی را برای راننده فراهم می‌کند.

2015 Ford Expedition Platinum

 

مشخصات فنی :

2015-Ford-Expedition-Platinum-143

  • نوع خودرو: دو دیفرانسیل، ۸ سرنشین
  • نوع موتور: DOHC ۲۴ سوپاپ V6، با توربوشارژر دوقلو و خنک‌کننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • حجم موتور: ۳۴۹۶ سی‌سی.
  • قدرت: ۳۶۵ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۵۶۹/۴۴ نیوتن‌متر در ۲۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی

 

ابعاد:

  • فاصله محورها: ۳/۰۲۳ متر.
  • طول: ۵/۲۳۲ متر.
  • عرض: ۲/۰۰۲ متر.
  • ارتفاع: ۱/۹۶۱ متر.
  • وزن کلی: ۲۷۹۲ کیلوگرم

 

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۵/۷ لیتر در شهر و ۱۱/۸ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در آزمایش انجام شده : ۱۴/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

 

 

اشتراک:

درباره نویسنده

نظر خود را بیان کنید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.