نخستین باری که این خودرو در این خودرو به نمایش گذاشته شد, زمستان سال ۹۲ بود که شرکت دیار خودرو در نمایشگاه خودرو اصفهان از نمونه روباز BAIC BJ40 به عنوان محصولی نمایشی (در مرحله نظر سنجی برای واردات) رونمایی کرد، اما به تازگی نمونه هایی از این خودرو در مرحله آزمایش فنی در سطح شهر تهران دیده شده اند.
شرکت دیار خودرو پیش از این در زمینه عرضه دو مدل از محصولات بایک به نام های بایک سابرینا و بایک سنوا بسیار عجیب عمل کرده و بنابراین نمی توان بر روی عرضه حساب شده و گسترده این شبه جیپ در بازار داخلی نیز زیاد حساب باز کرد اما با توجه به کلاس کاربری متفاوت این خودرو و عدم عرضه محصولات جیپ (یا مشابه آن ها) در زمان طولانی در ایران، می توان گفت که بایک BJ40 در صورت قیمت گذاری مناسب می تواند با استقبال خوب بازار مواجه شود.
البته در شرایط فعلی که بازار خودروهای زیر ۱۲۰ میلیون تومان از شبه SUV ها و کراس اور های تک دیفرانسیل چینی اشباع شده است، مسلما نمونه چینی شده جیپ با وزن زیاد حدودا ۲ تنی و وجود پیشرانه ۲/۵ لیتری ۱۶ سوپاپ و توان تولید تنها ۱۴۲ اسب بخار قدرت نمی تواند حتی با وجود سامانه انتقال نیرو به دو دیفرانسیل نیز گزینه چندان هیجان انگیزی قلمداد شود.
آنچه واضح است این خودروی به ظاهر جیپ ساخت چین به هیچ وجه توان رقابت با نمونه اصلی و آمریکایی را ندارد و تنها راه رقابت و باقی ماندن در بازار برای این مدل قیمت پایین تر آن نسبت به دیگر خودرو های تولید شده در شرکت های معتبر و صاحب نام در خودروسازی و به خصوص در این کلاس از خودروها می باشد.
اما به هرحال چنین خودرویی از نظر قابلیت های آفرود در مسیر های خارج شهری و جلب توجه در خیابان های شهر به علت ظاهر جدید آن و جدید ترین نمونه پس از سالیان طولانی در این کلاس از خودرو، می تواند با موفقیت بیشتری از رقیبان هم قیمت خود در بازار ظاهر شود.
ظاهرا قابلیت جداسازی بخش انتهایی سقف وجود دارد و خروجی اگزوز های دوگانه در مدل آزمایش شده با نمونه رونمایی شده در نمایشگاه اصفهان متفاوت است. طبق اخبار شنیده شده قیمت این خودرو در حدود ۱۰۰ میلیون تومان می باشد.
منبع : دنده ۶
۱ دیدگاه
خود جیپ لنگلر ذر میاد حدود ۱۰۰ بعد ما باید چینیشو سوار شیم با قیمت منصفانه زیر ۱۲۰
خدایا این همه خوشی رو از مملکت ما نگییر