ون اسپرینتر مرسدس بنز با قابلیت آفرود

0

 

2015-mercedes-benz-sprinter-4x4-15-765x468

کمپانی محبوب آلمانی برای مدل ۲۰۱۵ از ون اسپرینتر سنگ تمام گذاشته و یک ون بی نظیر با قابلیت آفرود و سیستم چهار چرخ متحرک را به به بازار معرفی کرده است.همچنین برای این مدل از یک سیستم دیفرانسیل جدید ۴×۴ استفاده شده که در آن از قابلیت «دنده سنگین» و همین‌طور سیستم استاندارد دستیار «کراس‌ویند» می‌توان بهره برد. با توجه به تنوع آپشن‌هایی که مرسدس بنز برای این مدل درنظر گرفته و همچنین، آپشن‌های گران‌قیمت‌تری که به صورت سفارشی می‌توان به آن اضافه کرد، اسپرینتر یکی از بهترین خودروهای موجود در بازار در زمینه قابلیت سفارشی‌سازی است.

2015-mercedes-benz-sprinter-4x4-16-765x468

سال گذشته، شاهد ارائه نمونه اولیه اسپرینتر ۴wd بودیم که البته این خودرو اجازه ورود به جاده‌های عمومی پیدا نکرد و در هنگام تست در یک فضای خصوصی، عملکردی شبیه مدل معمولی و بدون قابلیت  ۴wd مرسدس‌بنز اسپرینتر داشت. مرسدس‌بنز در مدل ۴×۴، ارتفاع سیستم تعلیق در جلو را به‌اندازه ۱۰۹ میلی‌متر و در عقب به‌اندازه ۷۹ میلی‌متر افزایش داده است و به اصطلاح خودرو را لیفت کرده است. با وجود این ارتفاع بالاتر رانندگی و همین‌طور دکمه موجود در سمت راست فرمان برای درگیر کردن سیستم دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، حضور یک سیستم ۴WD با وزن ۱۲۰ کیلوگرمی چندان احساس نمی‌شود. سیستم فرمان و کنترل خودرو، دقت بسیار خوبی دارد و این ون بزرگ به‌صورت مستقیم، مسیر خود را دنبال می‌کند.

2015-Mercedes-Benz-Sprinter-4x4-8-765x467

در کنار سیستم جدید دستیار «کراس‌ویند» همراه با برنامه کنترل پایداری استاندارد، از طریق سیستم کنترل کشش، هر کدام از چرخ‌ها می‌توانند به‌ صورت جداگانه عمل ترمز گیری داشته باشند. این ویژگی، باعث می‌شود که در هنگام از دست‌دادن اصطکاک یکی از چرخ‌ها، این ون بزرگ باز هم بتواند به مسیر مستقیم برگردد. پدال ترمز، قدرت مناسبی را نشان می‌دهد و واکنش آن به‌صورت خطی است. کنترل بدنه برای خودرویی با ارتفاع اسپرینتر، واقعاً شگفت‌انگیز است.

2015-mercedes-benz-sprinter-4x4-euro-spec-down-road-765x508
در مدل اسپرینتر چهار چرخ متحرک، موتور استاندارد ۱۸۸ اسب‌بخاری دیزل V-6 به‌کار برده شده است. این در حالی است که موتور موجود در مدل پایه اسپرینتر به صورت یک موتور چهار سیلندر با قدرت ۱۶۱ اسب‌بخار است و نمی‌تواند با سیستم دیفرانسیل ۴wd همراه شود. در مدل پایه اسپرینتر، یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک و یک تنظیم دیفرانسیل چهار چرخ متحرک به‌صورت پاره‌وقت استفاده شده است.

2015-Mercedes-Benz-Sprinter-4x4-14-765x508

اسپرینتر در مسیرهای صعب العبور و سخت، خودرو را به‌عنوان یک خودروی آفرود با ارزش نشان می دهد و قابلیت های بی نظیر آن را ثابت می‌کند. البته مرسدس دقیقاً بازار هدف اسپرینتر ۴×۴ را مشخص نکرده است، ولی این مدل، شروع قیمتی برابر ۴۴۴۷۵ دلار برای مدل با فاصله محوری کوچک و سقف بارگیر کوتاه دارد. مدلی که فروش آن تا ماه سپتامبر سال جاری میلادی به اتمام رسیده است. این ون محبوب مرسدس‌بنز، وسیله‌ای است که نظیر آن کمتر پیدا می‌شود.

434954129_640

به‌عنوان مثال، اگر یک خانواده بزرگ دارید و به سفر و آفرود علاقه دارید اما هنوز خودروی مورد نظر خود را پیدا نکردید و یا اینکه نیاز به فضایی بزرگ برای حمل وسایل در شرایط آب‌وهوایی مختلف و همین‌طور، مرسدس‌بنز اسپرینتر ۴×۴ شاید تنها گزینه شما باشد؛ مگر اینکه بودجه در نظر گرفته شما زیاد باشد و به فکر مدل‌هایی مانند G500 4×۴² و یا یک ۶×۶ از مرسدس‌بنز باشید.

mercedes-benz-sprinter-4x4-inch-72

در پایان باید این نکته را نیز متذکر شد که مرسدس بنز از گذشته و با نمونه هایی همچون خودروی همه کاره و غول پیکر یونیماگ خود را در زمینه خودروهای ۴×۴ و دارای قابلیت آفرود ثابت کرده و از نظر امکانات و تجهیزات رفاهی و به نوعی لوکس بودن محصولات نیز تنها کمپانی در دنیا است که خودروهای تولیدی آن در سراسر جهان و به تعداد بسیار به عنوان خودروهای تشریفاتی و لیموزین استفاده می شود. پس به طور حتم این ون بزرگ لوکس ۴×۴ با قابلیت های بسیار و همچنین سیستم چهار چرخ متحرک یک گزینه مناسب برای سفر به دل طبیعت است.

2015-mercedes-benz-sprinter-4x4-interior-1-765x468

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دو دیفرانسیل، ۲ تا ۱۲ سرنشین، ۳ در ون.
  • قیمت مدل کارگو: ۴۴۴۷۵ دلار، قیمت مدل کرو: ۴۶۷۵۰ دلار، قیمت مدل پسنجر: ۴۸۴۷۵ دلار.
  • نوع موتور: DOHC ۲۴ سوپاپ V6 دیزل با توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۲۹۸۷ سی‌سی.
  • قدرت: ۱۸۸ اسب بخار در ۳۸۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۴۴۰/۶۴ نیوتن‌متر در ۱۴۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۵ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۳/۶۶۵ – ۴/۳۲۶ متر.
  • طول ماشین: ۵/۹۲۶ – ۷/۳۶۱ متر.
  • عرض: ۲/۰۲۴ متر.
  • ارتفاع: ۲/۵۴۵ – ۳/۱۵ متر.
  • وزن کلی (تخمین): ۲۴۵۰ تا ۲۹۰۰ کیلوگرم.

تست‌های سرعت (تخمین):

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۱۱/۲ تا ۱۱/۸ ثانیه.
  • عبور از ۴۰۰ متر نخست: ۱۸/۳ تا ۱۸/۶ ثانیه.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۱۳۵/۱۸ کیلومتر بر ساعت.
اشتراک:

درباره نویسنده

نظر خود را بیان کنید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.