اِستارتِک (Startech) تیونر نامآشنای آلمانی که تمرکز خاصی روی محصولات لندروور، رنجروور و جاگوار دارد، در جدیدترین ماجراجویی خود یک رنجروور با فاصله محوری بلند را انتخاب و آن را به یک پیکآپ تبدیل کرده است.
برای ساخت این پیکآپ عجیب، اِستارتِک کابین را از انتهای صندلیهای ردیف عقب جداسازی کرده و فضای باقیمانده را بهصورت مجزا درآورده است. که که با این تغییرات اندازه فضای بار ۱۰۹ سانتی متر در نظر گرفته شده است. که با باز کردن درب قسمت بار (با کلید یا از درون کابین) حدود ۵۱ سانتی متر دیگر به آن اضافه میشود. در نمای بیرونی این پیک آپ نیز نسبت به نمونه suv تغییرات بسیاری را می توان مشاهده نمود و بر اساس ادعای اِستارتِک تمام عناصر بدنه منحصربهفرد هستند.
یک کیت عریض هم بهصورت استاندارد روی آن نصب میشود که گلگیرهای برآمدهی آن در کنار رینگهای پهن ۲۳ اینچی و لاستیکهای ۳۰۵/۳۰ چهره ای خشن و منحصر به فرد به رنجروور پیکآپ میدهد. یک اسپویلر هم در انتهای سقف نصبشده که به همراه زه فیبر کربنی که محفظه بار را احاطه میکند نقش ایجاد آئرودینامیک بهتر و حفاظت از بار را بر عهده دارند.
داخل کابین از چرم دست دوزی شده برای صندلیها و ترکیب چرم و آلکانتارا در دیگر قسمتها استفاده شده است, البته میتوان بهصورت سفارشی فیبر کربن را نیز به موارد فوق اضافه کرد تا حس خاص بودن را هرچه بیشتر در راننده این خودرو ایجاد کند. البته همهچیز به اینجا ختم نمیشود چون تمام جزئیات با سلیقه مالک انجام خواهد گرفت.
پیشرانه این پیک آپ لوکس همان پیشرانه V8 به حجم ۵ لیتر است که در مدل استاندارد رنجروور استفاده میشود؛ همچنین امکان استفاده از دیگر پیشرانههای خط تولید رنجروور هم وجود دارد. مشخصات فنی آن نیز نسبت به مدل استاندارد تفاوتهایی خواهد داشت؛ از دیگر امکانات این پیک آپ می توان به سیستم اگزوز آن اشاره کرد که با نمونه ساخت اِستارتِک تعویض شده و غرش آن از درون کابین قابلکنترل است. سیستم تعلیق هم ساخت اِستارتِک بوده و راننده میتواند ارتفاع خودرو را تا حداکثر ۳۰ میلیمتر کاهش دهد.
این پیکآپ دو رگه انگلیسی-آلمانی برای نخستین بار با نوع خاصی از رنگ قرمز در نمایشگاه ۲۰۱۵ شانگهای در معرض دید عموم قرار گرفته است. البته مطمئنا عده ای از دوستداران این خودروی انگلیسی از این تیونینگ چندان استقبال نخواهند کرد و نمونه با اصالت آن را ترجیح دهند. نکته جالب توجه این است که این خودرو به علت ماهیت پیکآپ خود و درنتیجه مالیات و عوارض پایینتر، در بسیاری از بازارها برای خریداران از نسخه استاندارد SUV رنجروور هم ارزانتر تمام می شود.