جیپ هاری کن

0

جیپ هاری کن
سیستم این جیپ، سیستم قدیمی (۲۰۰۵) است اما بسیار بنیادین. تا آنجا که من 
می دانم، این سیستم فرمان چهار چرخ ، تا کنون بر روی هیچ ماشین بیابانی
دیگری نصب نشده است.
نسبت به نیاز راننده، جیپ هوری کین می تواند به ۴، ۸، ۱۲ یا ۱۶ سیلندر مجهز
شود و بدین ترتیب عبور از روی هر مانعی به راحتی صورت می گیرد، امکانی که
برای ماشین های دیگر وجود ندارند. همچنین، جیپ این توانایی را دارد که ظرف
مدت کمتر از ۵ ثانیه، سرعت خود را  از صفر به ۶۰ مایل برساند.
قدرت موتور توسط یک جعبه انتقال مرکزی و محورهای تقسیم همراه با یک سیستم
تقسیم، شتاب چهار چرخی که به طور مکانیکی کنترل می شود، منتقل می گردد. کمک
فنر جلو و عقب کوتاه، بازوی بلند مستقل، قادر به جا به جایی ۲۰ اینچی
فنرمی باشد .
این اتومبیل ، ۳/۱۴ اینچ از زمین فاصله دارد و دسترسی آن  باور نکردنی است.
زوایای حرکتی آن نیز ۷/۸۶ / ۶۴ درجه است. این زوایا تقریباً عمودی بوده –
در کنار تایرهای بلند ۳۷ اینچی قابلیت این را دارد که به راحتی موانع را
پشت سر بگذارد. جیپ هاریکن، تنها ماشین در شوهای اتومبیل است که امکان
گردانش را به نمایش  می گذارد. ماشین مذکور این قابلیت را دارد که چرخ های
عقب و جلویش را به درون بچرخاند. به علاوه، این ماشین ، هر دو مد فرمان
خودکار ماشین های چهار چرخ را داراست. اولین مد ،مد سنتی چرخش چرخهای عقب
در خلاف جهت چرخهای جلو برای کاهش دایره چرخش می باشد. دومین مد، یک نو
آوری در مورد ماشین های بیابانی است. این ماشین می تواند برای حرکت های
سریعتر، تمامی چرخ هایش را در یک جهت بچرخاند. این حالت باعث می شود که
ماشین بتواند بدون تغییر مسیر ، به مسیرهای کناری بخزد.
بدنه یک تکه ی ماشین از فیبر کربنی، ساختاری شکل گرفته و شاسی ای را به
وجود می آورد که شکل آن مانند مدل های قبلی است. کمک فنر و تجهیزات موتور
مستقیماً روی بدنه نصب می شوند. یک اسپین آلومینیومی در زیر بدنه قرار دارد
که هم اعضای زیرین را به یکدیگر متصل می کند و هم به عنوان یک سیستم صفحه
ترمز عمل می کند.
طراحی جیپ هاری کن، سبک وزن اما بسیار قوی است. سرنشینان توسط فیبرهای
کربنی و آلومینیوم پولیش شده مشابه Black Thunder  و Tiluminum احاطه شده
اند.

اشتراک:

درباره نویسنده

نظر خود را بیان کنید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.